ponedjeljak, 20. lipnja 2016.

Students Coping with Academic and Interpersonal Stressors: Testing Cross-Situational Stability of Coping Strategies




Izabrala sam ovaj članak doc.d.sc. Darka Lončarića (http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=19509) jer smatram da je ovo bitna tema s obzirom na to da je škola odnosno obrazovanje najstresniji dio život jednog čovjeka. Sve ovisi o našim ocjenama i postignućima. To nam određuje život i budućnost.



Postoje tri pristupa mjerenju suočavanja sa stresom koji se razlikuju prema vremenskim i situacijskim stabilnostima suočavanja. Dispozicijski pristup suočavanju pretpostavlja da stabilne karakteristike pojedinca određuju njegovo suočavanje sa stresnim situacijama. Nije bitni događaj u kojem je pojedinac da se odredi razina stresa, već o tome kakva je osoba i njegovoj ličnosti. Drugi pristup mjerenju suočavanja proizlazi iz veće usmjerenosti na društvene uloge. Za taj pristup je specifično da se suočavanje proučava u okviru određene kategorije stresnih situacija koja je povezana sa socijalnom ili društvenom ulogom pojedinca. Procesni pristup ne predstavlja stabilnost suočavanja sa stresom niti unutar iste ili različite situacije i bez obzira na vremensku fazu suočavanja. Istraživanja koja su provedena na različite dobne skupine pokazala su da adolescenti i mlađi imaju veću dosljednost u korištenju specifičnih oblika suočavanja u raznim stresnim situacijama što se može okarakterizirati kao neprilagođeno ponašanje. Na temelju djetetova stila suočavanja najbolje se može predvidjeti njegov način ponašanja u nekoj konkretnoj situaciji.



Provedeno je istraživanje u kojem su sudjelovala djeca od 5. do 8. razreda osnovne škole. Istraživanja su provedena grupno po razredima koje u provodili uvježbani ispitivači i u razredu je bio prisutan učitelj. Učenici su se u prvoj fazi trebali prisjetiti trenutka kada su dobili lošu ocjenu ili manju od očekivane i što su u tom trenutku napravili. Glavni dio istraživanja je bio na kraju školske godine, koji je bio isti kao i u drugoj fazi, ali su ovdje korištene konačne verzije Skale suočavanja s dobivanjem loše ocjene i Skale suočavanja s interpersonalnim sukobom. Nakon što su se strategije posložile dobivene su četiri grupe: problemu usmjereno suočavanje, traženje socijalne podrške, ublažavanje neugodnih emocija udaljavanjem od problema i emocionalna reaktivnost. Najvišu poveznost rezultata na skalama suočavanja s različitim stresnim događajima dobivamo na skali emocionalne reaktivnosti, a poslije nje socijalnu podršku u stresnim situacijama koja je najviša za brata ili sestru, a manja za prijatelje. U ovom istraživanju ostaje otvoreno pitanje u kojoj mjeri razlike možemo pripisati tome što su čestice suočavanja sa skalama suočavanja s akademskim i interpersonalnim stresnim događajima sadržajno prilagođene samom događaju.


Svaki neugodni događaj stvara neku razinu stresa u djetetovom životu. Nitko ne želi dobiti manju ocjenu jer se osjeća kao da nije dovoljno uspješno i ponekad se jednostavno prestane truditi jer smatra da nikad neće imati odlične ocjene i biti pametan kao netko drugi. Škola je stresno razdoblje za sve učenike za što ja smatram da ne bi trebalo tako biti jer su to sve još samo djeca.

Broj komentara: 5:

  1. Skolovanje je vrlo stresno razdoblje za svako dijete. Sve zavisi od osobe, neki se nose puno bolje sa stresom od ostalih. Zavisi od njihove osobnosti.

    OdgovoriIzbriši
  2. Većinom nastavnici utjeću na dječji stres jer nisu ravnopravni prema svim učenicima. Sve to dovodi do veće nezainteresiranosti za učenjem i osjećaja manje vrijednosti.

    OdgovoriIzbriši
  3. Istina je, s jedne strane ovisi od djetetove osobnosti, no ne smijemo pri tome zaboravit pristup i način rada nastavnika u školama te djecu koja imaju neki oblik i način utjecaja na druge oko sebe.

    OdgovoriIzbriši
  4. Stres je svakodnevni dio života, djeca bi se odmalena trebala privikavati na to. Nije sve savršeno i bajkovito.

    OdgovoriIzbriši
  5. Djecu od malena treba uciti da ocjena nije pokazatelj znanja , ali ipak treba djecu malo potjerati za knjigom. To je za dobrobit djece . Ako dijete bude pod stresom zbog ocjena treba sjesti s njim i razgovarati da nema razoga za stresom. Mozda je bas problem kod profesora jer se ponekad i profesori previse traze za bolju ocjenu

    OdgovoriIzbriši