Students Coping with Academic and Interpersonal Stressors: Testing Cross-Situational Stability of Coping Strategies
Izabrala sam ovaj članak doc.d.sc. Darka Lončarića
(http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=19509) jer
smatram da je ovo bitna tema s obzirom na to da je škola odnosno obrazovanje
najstresniji dio život jednog čovjeka. Sve ovisi o našim ocjenama i
postignućima. To nam određuje život i budućnost.
Postoje tri pristupa mjerenju suočavanja sa stresom koji se
razlikuju prema vremenskim i situacijskim stabilnostima suočavanja.
Dispozicijski pristup suočavanju pretpostavlja da stabilne karakteristike
pojedinca određuju njegovo suočavanje sa stresnim situacijama. Nije bitni
događaj u kojem je pojedinac da se odredi razina stresa, već o tome kakva je
osoba i njegovoj ličnosti. Drugi pristup mjerenju suočavanja proizlazi iz veće
usmjerenosti na društvene uloge. Za taj pristup je specifično da se suočavanje
proučava u okviru određene kategorije stresnih situacija koja je povezana sa
socijalnom ili društvenom ulogom pojedinca. Procesni pristup ne predstavlja
stabilnost suočavanja sa stresom niti unutar iste ili različite situacije i bez
obzira na vremensku fazu suočavanja. Istraživanja koja su provedena na
različite dobne skupine pokazala su da adolescenti i mlađi imaju veću
dosljednost u korištenju specifičnih oblika suočavanja u raznim stresnim situacijama
što se može okarakterizirati kao neprilagođeno ponašanje. Na temelju djetetova
stila suočavanja najbolje se može predvidjeti njegov način ponašanja u nekoj
konkretnoj situaciji.
Provedeno je istraživanje u kojem su sudjelovala djeca od 5.
do 8. razreda osnovne škole. Istraživanja su provedena grupno po razredima koje
u provodili uvježbani ispitivači i u razredu je bio prisutan učitelj. Učenici
su se u prvoj fazi trebali prisjetiti trenutka kada su dobili lošu ocjenu ili
manju od očekivane i što su u tom trenutku napravili. Glavni dio istraživanja
je bio na kraju školske godine, koji je bio isti kao i u drugoj fazi, ali su
ovdje korištene konačne verzije Skale suočavanja s dobivanjem loše ocjene i
Skale suočavanja s interpersonalnim sukobom. Nakon što su se strategije
posložile dobivene su četiri grupe: problemu usmjereno suočavanje, traženje
socijalne podrške, ublažavanje neugodnih emocija udaljavanjem od problema i
emocionalna reaktivnost. Najvišu poveznost rezultata na skalama suočavanja s
različitim stresnim događajima dobivamo na skali emocionalne reaktivnosti, a
poslije nje socijalnu podršku u stresnim situacijama koja je najviša za brata
ili sestru, a manja za prijatelje. U ovom istraživanju ostaje otvoreno pitanje
u kojoj mjeri razlike možemo pripisati tome što su čestice suočavanja sa
skalama suočavanja s akademskim i interpersonalnim stresnim događajima
sadržajno prilagođene samom događaju.
Svaki neugodni događaj stvara neku razinu stresa u
djetetovom životu. Nitko ne želi dobiti manju ocjenu jer se osjeća kao da nije
dovoljno uspješno i ponekad se jednostavno prestane truditi jer smatra da nikad
neće imati odlične ocjene i biti pametan kao netko drugi. Škola je stresno
razdoblje za sve učenike za što ja smatram da ne bi trebalo tako biti jer su to
sve još samo djeca.
Skolovanje je vrlo stresno razdoblje za svako dijete. Sve zavisi od osobe, neki se nose puno bolje sa stresom od ostalih. Zavisi od njihove osobnosti.
OdgovoriIzbrišiVećinom nastavnici utjeću na dječji stres jer nisu ravnopravni prema svim učenicima. Sve to dovodi do veće nezainteresiranosti za učenjem i osjećaja manje vrijednosti.
OdgovoriIzbrišiIstina je, s jedne strane ovisi od djetetove osobnosti, no ne smijemo pri tome zaboravit pristup i način rada nastavnika u školama te djecu koja imaju neki oblik i način utjecaja na druge oko sebe.
OdgovoriIzbrišiStres je svakodnevni dio života, djeca bi se odmalena trebala privikavati na to. Nije sve savršeno i bajkovito.
OdgovoriIzbrišiDjecu od malena treba uciti da ocjena nije pokazatelj znanja , ali ipak treba djecu malo potjerati za knjigom. To je za dobrobit djece . Ako dijete bude pod stresom zbog ocjena treba sjesti s njim i razgovarati da nema razoga za stresom. Mozda je bas problem kod profesora jer se ponekad i profesori previse traze za bolju ocjenu
OdgovoriIzbriši